Gruppe-administrasjon på Facebook - kurs

Kurset for deg som ønsker å drive en super-engasjert Facebook-gruppe på vegne av en bedrift, en organisasjon eller annen virksomhet.

Kurset dekker blant annet:

Strategi og konsept

  • Hva kan en Facebook-gruppe gjøre for virksomheten, og hva er forskjellen på sider og grupper?
  • Hva er gode konsepter for en Facebook-gruppe?
  • Hvordan kan gruppens verdi og fremgang måles?

Hvordan få medlemmer?

  • Hva bør være klart før lansering?
  • Anbefalte konkrete tiltak for rekruttering
  • Hvordan få medlemmer til å rekruttere videre?

Aktivering og interaksjon

  • Hvordan jobbe for å holde aktiviteten oppe i gruppen?
  • Challenges, faste ukedagsaktiviteter og andre konkrete grep
  • Tips til gode rutiner for løpende svar, kommenteringer og oppfølging

Moderering og gruppeadministrasjon

  • Grupperegler og håndheving
  • Når og hvorfor bør du eventuelt slette eller utestenge medlemmer?
  • Gode regler for løpende drift

Verktøy og rutiner

  • Gjennomgang av grensesnittet for gruppeadmin på Facebook, både på desktop og mobil
  • Hvordan jobbe effektivt med de forskjellige verktøyene?
  • Samarbeidet med resten av organisasjonen

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du kunne lage innhold med apper og mobiltelefon på en rask og effektiv måte.
Kursleder

Heidi Odde Karstensen

Heidi er ansvarlig for sosiale medier i Dagens Næringsliv. Hun er en av initiativtakerne til den prisvinnende Facebook-gruppen «DN Kvinner – for deg som er interessert i økonomi og likestilling». Hun har tidligere jobbet flere år i NRK, som journalist og SoMe-vaktsjef i dokumentar- og samfunnsavdelingen og på distriktskontor. Heidi har studert statsvitenskap og TV- og radiojournalistikk.

Kursdatoer

Handlekurv