Finn din firmahistorie, og fortell den på kreative måter - kurs

Lær kreative og praktiske teknikker for å utvikle, formulere og fortelle historien om ditt firma eller din merkevare.

Kurset dekker blant annet:

Firma, brand og identitet

  • Hvorfor er det så viktig å formidle en identitet som kunder kan relatere til?
  • Hva utgjør egentlig din bedrifts identitet?
  • Merkevarepersonlighet og -arketyper

Utvikle historien

  • Hvilke elementer inngår i den historien du skal produsere?
  • Hvordan kan du finne de fengende elementene?
  • Hva må en god firmahistorie inneholde?

Kreativ idéskaping 

  • Lær systematiske metoder for å utvikle kreative idéer
  • Hvordan skille de beste idéene fra de mindre gode?
  • Vi prøver oss med idémyldring i praksis

Konkrete utforminger

  • Hvordan kan ideene formidles i forskjellige kanaler?
  • Hva slags utforminger skaper hvilke virkninger?
  • Hvilke uttak passer i hvilke kanaler?

Distribusjon og gjenbruk

  • I hvilke kanaler kan og bør du fortelle firmahistrien?
  • Hvordan skape et etterlatt helhetsinntrykk utfra en rekke forskjellige berøringspunkter?
  • Hvordan få mest mulig ut det innholdet du lager?

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du kunne lage innhold med apper og mobiltelefon på en rask og effektiv måte.
Kursleder

Martin Amble Ruge

Martin har fartstid fra reklamebransjen, bl.a. i byrået T/A POL, og har sittet tre år som innholdsprodusent i Nasjonalparkriket Reiseliv. Han driver nå eget kreativt byrå, Bortelaget, som tilbyr idé- og produktutvikling samt innholdsproduksjon.

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316