Hva kvalifiserer til godt innhold?

Du leser nyheter, blogger, Facebook-oppdateringer og ser YouTube-snutter hver dag; på vei til jobb, i arbeidstid og pause, etter jobb, etter middag og rett før dagen er omme. Noe innhold er dårlig, annet er bra. – Hva kvalifiserer egentlig til godt innhold?   

  • Hva husker du av det du har lest?
  • Husker du hvem som forfattet artikkelen, eller hvilken nettside du besøkte?
  • Sitter du igjen med en negativ eller positiv oppfatning (helhetlig, ikke tematisk)?

Det siste spørsmålet er nok det viktigste når innhold skal vurderes. Sannsynligheten for at du besøker en kilde som resulterte i en negativ oppfatning ved et tidligere besøk, er liten. – Så hva er problemet med innholdet da?

  • Man skaper innhold bare for å skape noe
  • Og man gjør det ofte
  • I tillegg lister man gjerne opp innholdet
  • Slik at flyten i den løpende teksten blir borte
  • Kanskje man inspireres, henter ideer og fakta fra steder man bør inngå

Ergo: Bruk tid på innhold. Gjør det verdifullt og unikt. Folk vil høre noe nytt – ikke noe gammelt på en ny måte.

 

Content.Marketing.Innholdsmarkedsføring

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content marketing (innholdsmarkedsføring) er årets store buzz-ord!

Vi holder kurs i content marketing 20. mai.

Kilde: Socialmedietoday

Handlekurv