Nordmenns internettbruk på brett og telefon har nesten sett en fordobling fra 2012 til 2013. Det viser tall fra årsrapporten Internettbruk 2013. Mens den yngre delen av befolkningen i større grad besøker sladder- og motenettsteder, er aldersgruppen 30+ overrepresentert blant besøkende til nyhetsmedier, spesielt lokale nyhetsmedier.*
Du som sa du bare leste Se & Hør på tannlegekontoret…
Selv om de færreste av oss innrømmer at vi leser Se & Hør, viser undersøkelsen at Se & Hørs nettutgave er blant de mer besøkte. Også kjendis.no og kk.no leses i stor grad av aldersgruppen 0-30.
Ikke overraskende er den eldre delen av befolkningen klart overrepresentert på Startsiden, ABC Nyheter og SOL. Arbeider du med markedsføring eller SEO, gir tallene en klar formening om hvor du bør satse.
Webgruppen tilbyr kurs i strategi og analyse for sosiale medier og Internett.
*Årsrapporten for 2013 tar for seg nordmenns bruk av Internett (inkl. data fra undersøkelsene Forbruker & Media og InterBuss) og besøk på norske nettsteder som måles i Norsk InternettPanel (NIP), TNS Score og TNS Mobile. Nettsider som måles i Norsk InternettPanel (NIP). NIP er et cookie tracking panel som måler internettbruk i den norske internettbefolkningen på personnivå.
Kilde: TNS Gallup