Alternativer til Google Analytics - kurs

Er du i tvil om du skal fortsette med Google Analytics 4, eller satse på en annen plattform i stedet? Leter du etter GDPR-sikre alternativer? Her får du oversikt og beslutningsgrunnlag.

Det har vært mye snakk om at Google Analytics er problematisk å bruke av GDPR-hensyn, selv om Google Analytics 4 er sikrere enn den forrige versjonen. Samtidig er det også tvil om alternativene egentlig er bedre.

I dette kurset rydder vi opp i disse spørsmålsstillingene, og du får sett på og sammenliknet alternativer.

Kurset passer for deg som

  • Ønsker en nøytral gjennomgang av forskjellige webanalyse-verktøy
  • Vurderer å bytte ut Google Analytics
  • Er bekymret for GDPR-konsekvensene av webanalyse
  • Er usikker på hva alternativene til GA er
  • Vil se hva de forskjellige plattformene kan levere
  • Vil ha tips til GDPR-kompatible oppsett
  • Vil ta beslutninger på et informert grunnlag

Kurset dekker blant annet:

GDPR og webanalyse

  • Hva er det egentlig som er problematisk med webanalyse i GDPR-sammenheng?
  • Er alternativene egentlig noe bedre?
  • Tips til hvordan du går fram for å velge riktig verktøy

Alternativer til Google Analytics

  • Hvilke alternativer finnes det egentlig?
  • Er alternativene sikrere og bedre?
  • Hvilke konsekvenser har valget for din virksomhet?

Komparativ gjennomgang 

  • Google Analytics 4 vs Matomo, Piwik Pro og Plausible
  • Hvilke målinger kan du trekke ut av de forskjellige verktøyene?
  • Hva koster penger, og hvor mye?

Målinger og funksjonalitet

  • Visuell gjennomgang av dashbord og menyer
  • Hovedfunksjonalitet og sentrale rapporter
  • Need-to-have og nice-to-have datapunkter

Krav til oppsett

  • Hva skal til for et GDPR-sikkert oppsett av webanalyse?
  • Finnes det enklere alternativer som tilfredsstiller kravene?
  • Hva bør du gjøre nå?

Sikre deg en plass på dette lærerike og informative kurset nå! Velg dato og bestill under

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Etter kurset skal du ha grunnlag for å fatte gode og gjennomtenkte beslutninger om webanalyse i virksomheten.

Kursleder

Tormod Sperstad

Tormod er opprinnelig utdannet digital markedsfører og journalist, og videreutdannet innen strategi og bærekraftig markedsføring.  Til daglig arbeider han i design- og rådgivningsbyrået HAUS, der han hjelper SMBer med å nå små og store mål. I det daglige jobber han mest med strategi, analyse, SEO og innholdsmarkedsføring på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder, podcastvert og kursleder.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Veiledning til hver av alternativene

Kursdatoer

Handlekurv