Business branding med LinkedIn - kurs

Linkedin kan være en fantastisk kanal for å bygge selskapets omdømme som leverandør og arbeidsgiver. I dette kurset lærer du hvordan.

Det Microsoft-eide forretningsnettverket Linkedin har over 1,2 millioner norske brukere, og kanalen er blitt en viktig del av samarbeidsprosesser, rekruttering og omdømmebygging for bedrifter, spesielt de som jobber business-to-business (B2B).

Kurset dekker blant annet:

Business branding – hvorfor og hvordan?

  • Hvordan påvirke virksomhetens omdømme med Linkedin?
  • Employer branding – posisjonering som en god arbeidsplass
  • Employee advocacy – hvorfor er ansatteambassadører et sentralt suksesskriterium?

Firmasiden og nyhetsfeeden

  • Hvordan kan og bør bedriften presentere seg gjennom sin egen Linkedin-side?
  • Karrièresider, presentasjonssider og annen spesialfunksjonalitet
  • Hvordan lage oppdateringer som presenterer bedriften riktig?

Innlegg som engasjerer

  • Ulike typer innleggsformater og fordeler og ulemper med disse
  • Hvordan lage poster som når fram, engasjerer og skaper det ønskede inntrykket
  • Effektivt arbeid med innholdsproduksjon

Betalt annonsering på LinkedIn

  • Hvilke annonseringsmuligheter finnes på LinkedIn?
  • Hva kan du forvente å oppnå og hvordan?
  • Hva er smarte grep for å få mer ut av annonsebudsjettet?

Videreutvikling og analyse

  • Hvordan legge opp til systematisk forbedring og videreutvikling?
  • Bruk og tolkning av statistikkverktøyet LinkedIn Analyzer
  • LinkedIn som del av mediemiksen på lenger sikt

Sikre deg en plass på dette nyttige kurset her:

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Hvem passer kurset for?
Alle som ønsker å bruke LinkedIn til omdømmebygging for bedriften som leverandør og arbeidsgiver.

 

Forkunnnskaper
Ingen spesielle.

 

Læringsmål
Etter kurset skal du kunne ta praktiske grep for å profilere bedriften mer effektivt på LinkedIn, som leverandør, arbeidsgiver og samarbeidspartner.

 

Kursleder

Hallfridur Johannsdottir

Hallfridur jobber som Senior Paid Social Manager hos TBWA\Norway og The Engine. Hun har lang fartstid fra NITO som nettredaktør og sosiale medier-ansvarlig med fokus på markedsføring og profilering på LinkedIn. Opprinnelig har hun teknologisk utdannelse fra Universitetet i Reykjavik, og er sertifisert digital markedsfører.
 

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Liste over nyttige nettressurser
  • Tips for å holde deg oppdatert om LinkedIn

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316