Praktisk problemløsning i Google Analytics 4 - workshop

Halvdags workshop for en liten gruppe som får problemløsning og veiledning i oppsett og konfigureringer knyttet til Google Analytics 4.

Står du fast i oppsettet av Google Analytics 4? Vi kan hjelpe!

Vi arrangerer en hands-on gruppecoaching for maksimalt 8 deltakere, der kursleder Marius Vetaas Thomassen løser individuelle problemer i fellesskap i gruppen. (Antakelig vil noen av de samme problemene gjelde flere av deltakerne.)

Eksempler på problemer og oppgaver

  • Automatisk vs manuell konfigurering
  • Oppsett og bruk av hendelser
  • Oppsett i Google Tag Manager
  • Kobling til Google Ads og Google Search Console
  • Skredddersøm av standardrapportene
  • Trigger-mekanismene i GA4
  • Oppsett og konfigurering av datastrømmer
  • Lage GA4-mål av landingssidemål
  • … og mye mer

Agenda

Vi starter med en gjennomgang på ca 45 minutter hvor vi kartlegger utfordringene som finnes i gruppen, og ser hvordan disse kan løses i plenum slik at det er mest mulig relevant for flest mulig.

Resten av formiddagen brukes til å gå gjennom de forskjellige problemstillingene som gruppen har oppgitt.

Det er naturligvis også mulig å stille spørsmål underveis.

NB! Dette arrangementet passer for deg som allerede er kjent med prinsippene i webanalyse og Google Analytics. Meningen er å bistå deg som står fast på noe i forbindelse med praktisk implementering ved overgangen til Google Analytics 4.

Ønsker du en grunnleggende innføring i webanalyse med Google Analytics 4, anbefaler vi i stedet kurset Rask innføring i webanalyse med Google Analytics 4.

Er du vant med Universal Analytics, men vil ha en systematisk gjennomgang av GA4 og overgangen til den nye versjonen, anbefaler vi kurset Google Analytics 4.

Workshop’en er praktisk orientert, så deltakere må ha ha tilgang til egen Google Analytics 4-konto og eventuelt Google Tag Manager. 

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Etter gruppecoachingen skal du ha løst dine praktiske problemer knyttet til oppsett og konfigurering av Google Analytics 4.

Kursleder

Marius Opheim Thomassen

Marius er Google Analytics-spesialist med fartstid fra bedrifter som Google og Norsk Tipping. Han har vært leder for analyse i RED Performance, og arbeider til daglig som høyskolelektor i digital marketing ved Høyskolen Kristiania.

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316