SEO for nettredaktører - kurs

En spesialutgave som kombinerer det beste fra forskjellige SEO-kurs, spesielt tilpasset de som har ansvar for innhold på et nettsted. Kurset er en del av Nettredaktørskolen

Søkemotoroptimalisering handler om å få gratis trafikk fra Google gjennom å ha et riktig oppsatt og innholdsrikt nettsted, og en god strategi for lenkebygging.

Kurset er først og fremst ment for deg som ønsker å bedre virksomhetens synlighet, kommunikasjon, informasjonsformidling og påvirkning. Har du en rent kommersiell agenda, anbefaler vi heller en av de andre SEO-kursene vi har (nevnt over).

Kurset dekker blant annet:

Grunnprinsippene for SEO

  • Crawling, indeksering og prioritering
  • Teknisk, on-page og off-page optimalisering
  • Hvilke grep kan du ta for å rangere bedre?

Søkeordsresearch og strategi

  • E-E-A-T + AI = Sant
  • Navigasjonelle, informasjonelle og transaksjonelle søk
  • Definer virksomhetens SEO-strategi

Tekniske variabler

  • Hva slags tekniske veivalg er kritiske for søkesynligheten?
  • Hvor viktig er publiseringsløsningen?
  • Hvilke tekniske tester kan du selv foreta?

Googles egne testverktøy

  • Hvilke faresignaler og/eller bekreftelser av funn kan finnes i GA og GSC?
  • Hva kan leses direkte ut fra i Google Analytics?
  • Hvilken supplerende informasjon finnes i Google Search Console?

Tiltak og forbedringer

  • Hva skal til for å rette opp forskjellige typer av feil og mangler?
  • Hvilke forbedringer kan og bør du gjøre med egne sider?
  • Hvordan legger du opp til løpende tilpassing og justering?

Dette kurset tilbys eksklusivt som del av Nettredaktørskolen. Du får best utbytte av denne kursdagen når du selv har tilgang til virksomhetens publiseringsløsning, Google Analytics og Google Search Console.

Sikre deg en plass på neste kull av Nettredaktørskolen ved å melde deg på under:

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Hvem passer kurset for?

Alle som ønsker å bedre virksomhetens synlighet på nett.

 

Forkunnskaper

Ingen spesielle, men du bør ha tilgang til virksomhetens publiseringsløsning, pluss Google Analytics og Google Search Console.

 

Læringsmål

Etter kurset skal du forstå grunnprinsippene i SEO og kunne fatte gode beslutninger for nettstedet i forhold til å sikre gratis synlighet på Google.

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i KnowHouse, og holder kurs og foredrag.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Lenkesamling for testverktøy
  • Anbefalte nettressurser og verktøyliste

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316