Lag bedre nettsider - kurs

Et kurs for deg som vil ha innspill til forbedring og videreutvikling av eget nettsted.

Nettsiden er organisasjonens ansikt utad, og veldig ofte brukers første møte med din virksomhet. Den skal fungere til å gi informasjon om og posisjonere virksomheten, og skal drive viktige konverteringer.

I dette kurset ser vi på hva som er kritiske faktorer ved en god nettside, og hvilke muligheter som finnes til å gjøre den enda bedre.

Dette kurset kan tas selvstendig, men det er også del av Nettredaktørskolen, som går over fem uker (1 kursdag pr uke).

Kurset dekker blant annet:

Start med bruker og brukers behov

  • Personas – hvem er brukerne dine?
  • Stakeholders – hvilken rolle skal nettsiden spille for virksomheten?
  • Brukeroppgaver og -mål – hva er det bruker prøver å få til?

Grunnleggende om webdesign

  • Intuitivitet og forståelse
  • Paletter og typografi som understøtter merkevaren
  • Formelle krav (tilgjengelighet/UU, samtykke mm)

Brukeropplevelse og brukerreise

  • Hvilke ledd trenger bruker å gå gjennom for hvilke mål?
  • Utforming av stier som gir så lite friksjon som mulig
  • Konverteringsoptimalisering

Designmønstre og interaksjonsdesign

  • Etablerte teknikker for bedre webdesign
  • Hva kan du forvente at kunden kan fra før?
  • God utforming av informasjon, transaksjon osv.

AI-assistert bildebruk

  • Hva trengs av visuelle elementer?
  • Signaleffekten av bildebruk
  • Bildeprompting og bruk av kunstig intelligens

Brukertesting og iterasjoner

  • Hva kan og bør du spørre brukeren om?
  • Hvordan utforme gode brukertester?
  • Hvordan sikre grunnlag for løpende forbedringer

Sikre deg en plass på dette nyttige kurset i dag! Velg relevant dato under:

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du være i stand til å ta grep som forbedrer brukeropplevelsen på dine sider.

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i KnowHouse, og holder kurs og foredrag.
Kursleder

Jakob Thyness

Jakob er sertifisert digital markedsfører, UX-sertifisert, kursleder og partner i KnowHouse. Han har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, både i byråsammenheng og som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og brukeropplevelse, og har bred erfaring fra nettsteder både i privat og offentlig sektor.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Lenker til ulike testverktøy

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316