Målbar markedsføring
Lær å sette opp datadrevne og målbare markedsføringstrakter som sikrer deg en løpende strøm av nye kunder inn i din bedrift.
Kurset dekker blant annet:
Hva er målbar markedsføring?
- Hva betyr egentlig «performance-markedsføring»?
- Hva kan du måle og hva kan du ikke måle?
- Hvorfor bør du få på plass målbare traktkampanjer?
Kundereisemodeller
- Hva gjør kunden når han prøver å orientere seg i ditt marked?
- Innsiktsbasert gjennomgang av kundereisen og kjøpstrakten
- Finn de konkrete berøringspunktene du har med kunden
Relevante kanaler og tiltak
- Hvilke kanaler er det relevant å benytte på hvilke trinn i trakten?
- Søk, sosiale medier, dialog, display … Finn miksen som passer for din bedrift og din kunde!
- Hva er relevante tiltak i de forskjellige kanalene?
Praktisk implementering
- Gjennomføring av kampanjer på tvers av kanaler
- AB testing som verktøy til innsiktsdrevet forbedring
- De viktigste oppsettene og innstillingene du trenger
Måling, justering og oppfølging
- Hvordan sette relevante mål og KPIer?
- Systematisk analyse av resultater fra markeder og segmenter
- Slik setter du opp for «evig forbedring»
Webinar
Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer
Etter endt kurs skal du kunne sette opp markedsføringstiltak som sikrer deg en jevn tilgang av nye kunder.
Kursleder
Helene Svendsrud
Helene har markedsføringsutdannelse i bunnen og har fartstid fra bl.a. Twitter og Facebook. Hun har bodd og arbeidet internasjonalt i mange år, bl.a. ved Buckingham Palace og for Time Warner. Til daglig driver hun nå Singlot International Marketing Studio, og er for tiden bosatt i Portugal.
Kursdatoer
Laster inn visning.