Fokus på intranett i NorgesGruppen

Kine Søyland er kommunikasjonssjef i NorgesGruppen ASA. Hun er utdannet journalist og har tidligere jobbet som skribent, informasjonsarbeider og redaktør i flere ulike publikasjoner.

Kine2001. Hva er ditt hovedfokus (faglig, for ditt nettsted) for 2013?
For NorgesGruppens intranett er et forbedret søk det viktigste
fokuset for 2013. Vi har nylig utført en omfattende
brukerundersøkelse blant alle våre kjeder og selskaper (som har hver
sine intranett på felles teknisk plattform), og en gjenganger blant
svarene var at de mente søket var for dårlig. De ønsker seg mer
relevante og avgrensede treff når de søker, og det har vi mål om at
de skal få.

2. Hva er ditt beste råd for å skape web-engasjement internt?
I et stort konsern som vårt er det viktig å ha gode redaktører for
hvert enkelt selskaps del av intranettet, slik at disse sørger for at
intranettet blir mest mulig relevant for deres brukere. Overordnet er
det viktig å etablere et godt møtepunkt/forum for redaktørene, der de
kan dele erfaringer og jobbe sammen for å videreutvikle intranettet
best mulig for alle. Vi deler på de tekniske ressursene, og dermed
blir det viktig at det vi velger å prioritere er det som har best
effekt for flest.

3. Hva er det viktigste rådet du vil gi til nye nettredaktører?
vit hvem brukerne dine er, og lytt til dem. Husk også at innhold
nesten alltid er det viktigste. jeg anbefaler derfor alle
nettredaktører å skaffe seg kunnskap om hvordan skrive godt for web,
hvis kan ikke har den kunnskapen fra før. Det hjelper lite med en
fancy teknisk løsning, hvis ikke innholdet er bra.

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316