Google Analytics 4 - kurs for litt øvede
Heldagskurs for deg som vil sette deg ordentlig inn i Google Analytics 4, og allerede har erfaring fra arbeid med webanalyse fra før.
Dette kurset er ment for deg som har noe erfaring med Google Analytics 4 fra før, og kjenner begreper, oppsett mm. Hvis du er relativt ny til webanalyse, anbefaler vi heller kurset Rask innføring i webanalyse med Google Analytics 4
Kurset dekker blant annet:
Prinsippene for Google Analytics 4
- Måling som ikke er cookie-basert, men brukerbasert
- Kunstig intelligens og syntetiske data
- Event-basert datainnsamling og hva det innebærer
Under panseret på GA4
- Installasjon og bruk av debug view
- Aktivering og analyse av nettstedssøk
- Sammenkobling med Search Console og Google Ads
Kundereiser og konverteringer
- Sporing av kundereisen på tvers av kanal
- Konfigurering av hendelser gjennom Google Tag Manager
- Bruk av forskjellige attribusjonsmodeller
Tilpassede målinger
- Legg inn egne datakilder
- Filtre og kontroller
- Oppsett av dashbord i Looker Studio
Sett opp din måleplan
- Strategisk bruk av måleverktøy
- Anbefalte målinger å løpende følge med på
- Hvordan jobbe med løpende forbedringer?
Kurset er praktisk orientert, og omfatter praktiske oppgaver i egen Google Analytics. Det er også en fordel med tilgang til din virksomhets Google Tag Manager.
Webinar
Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer
Hvem passer kurset for?
Alle som vil sette seg inn i bruken av Google Analytics 4 med tilpasninger som verktøy for webanalyse.
Forkunnskaper
Du bør ha erfaring med webanalyse fra før, og allerede ha grunnleggende kjennnskap til Google Analytics 4.
Læringsmål
Etter kurset skal du kunne bruke Google Analytics 4 med tilpasninger som ditt primære verktøy i daglig webanalyse.
Marius Opheim Thomassen
Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
- Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
- Presentasjonen fra kurset
- Ressurssamling