Google Analytics 4 - videregående kurs
Heldagskurs for deg som vil sette deg ordentlig inn i Google Analytics 4, og allerede har erfaring fra arbeid med webanalyse fra før.
Dette kurset er ment for deg som har noe erfaring med Google Analytics 4 fra før, og kjenner begreper, oppsett mm. Hvis du er relativt ny til webanalyse, anbefaler vi heller kurset Rask innføring i webanalyse med Google Analytics 4.
- Kurset passer for alle som vil sette seg inn i bruken av Google Analytics 4 som verktøy for webanalyse.
- Etter kurset skal du kunne bruke Google Analytics 4 effektivt som ditt primære verktøy i daglig webanalyse.
- NB: Du bør ha erfaring med webanalyse fra før, og ha grunnleggende kjennskap til Google Analytics 4
Prinsippene for Google Analytics 4
- Måling som ikke er cookie-basert, men brukerbasert
- Kunstig intelligens og syntetiske data
- Event-basert datainnsamling og hva det innebærer
Under panseret på GA4
- Installasjon og bruk av debug view
- Aktivering og analyse av nettstedssøk
- Sammenkobling med Search Console og Google Ads
Kundereiser og konverteringer
- Sporing av kundereisen på tvers av kanal
- Konfigurering av hendelser gjennom Google Tag Manager
- Bruk av forskjellige attribusjonsmodeller
Tilpassede målinger
- Legg inn egne datakilder
- Filtre og kontroller
- Oppsett av dashbord i Looker Studio
Sett opp din måleplan
- Strategisk bruk av måleverktøy
- Anbefalte målinger å løpende følge med på
- Hvordan jobbe med løpende forbedringer?
- Elektronisk kursbevis
- Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
- Presentasjon fra kurset
Kurset holdes som webinar via Zoom. Les mer om gjennomføringen av webinarene
Pris: 5980,-
Varighet: kl. 09:00 – 15:30
Kursdato: Velg dato fra listen nederst på siden.
Betalingsinformasjon: Vi sender faktura når vi mottar bestillingen dersom ikke annet er avtalt.
Kurset er praktisk orientert, og omfatter praktiske oppgaver i egen Google Analytics. Det er også en fordel med tilgang til din virksomhets Google Tag Manager.
Kursdatoer
Kurset har hatt deltakere fra bl. a: