Google Analytics 4 - fordypningskurs

Heldagskurs for deg som vil sette deg ordentlig inn i Google Analytics 4, og allerede har erfaring fra arbeid med for eksempel Universal Analytics.

Dette kurset er ment for deg som har noe bakgrunn med webanalyse fra før, for eksempel ved at du har brukt Universal Analytics, og kjenner begreper, oppsett mm. Hvis du er relativt ny til webanalyse, anbefaler vi heller kurset Rask innføring i Google Analytics 4

Kurset dekker blant annet:

Prinsippene for Google Analytics 4

  • Måling som ikke er cookie-basert, men brukerbasert
  • Kunstig intelligens og syntetiske data
  • Hendelsesbaserte målinger og hva det innebærer

Standardrapportene i GA4

  • Brukerrapportene – demografisk og teknisk informasjon
  • Livssyklusrapportene – brukeranskaffelse, engasjement og inntektsgenerering (konvertering)
  • Attribusjon og kundereiser

Tilpassede målinger

  • Hva kan du lese ut av rapportoversikten?
  • De automatisk genererte innsiktene – hvor treffsikre er de og hvordan kan du bruke dem?
  • Hvilke konklusjoner kan du trekke fra dine egne tall?

Hendelser og konfigurering

  • Hvilke hendelser etableres automatisk i GA4?
  • Konfigurering av hendelser gjennom Google Tag Manager
  • Bruk av “Tilpassede definisjoner”

Sett opp din måleplan

  • Hvilke målinger bør du løpende følge med på?
  • Strategisk bruk av målgrupper og analyse av konverterere
  • Hvordan jobbe med løpende forbedringer?

Kurset er praktisk orientert, så vi anbefaler at kursdeltagere har tilgang til å se på og klikke rundt i sin egen Google Analytics 4-konto med målinger i. Det er også en stor fordel med tilgang til din bedrifts Google Tag Manager. 

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Hvem passer kurset for?
Alle som vil sette seg inn i bruken av Google Analytics 4 som verktøy for webanalyse.

 

Forkunnskaper
Du bør ha erfaring med webanalyse fra før, og ha kjennnskap til begreper, oppsett etc. fra f. eks. Universal Analytics.

 

Læringsmål
Etter kurset skal du kunne bruke Google Analytics 4 som ditt primære webanalyseverktøy i daglige målinger.

Kursleder

Marius Opheim Thomassen

Marius er Google Analytics-spesialist med fartstid fra bedrifter som Google og Norsk Tipping. Han har vært leder for analyse i RED Performance, og arbeider til daglig som høyskolelektor i digital marketing ved Høyskolen Kristiania.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Ressurssamling

Kursdatoer

Billetter

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Google Analytics 4 - kurs (webinar)
Heldagskurs for deg som vil sette deg ordentlig inn i Google Analytics 4, slik at du kan bruke dette som ditt viktigste webanalyse-verktøy heretter.
kr 4.980,00
Ubegrenset
Bestill kr 4.980,00

Billetter

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
urs i Looker Studio - webinar
Looker Studio (tidl. Google Data Studio) er en fantastisk plattform for å synliggjøre data på en forståelig måte. Her lærer du hvordan.
kr 4.980,00
Ubegrenset
Bestill kr 4.980,00

Billetter

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Google analytics 4 - kurs (webinar)
Heldagskurs for deg som vil sette deg ordentlig inn i Google Analytics 4, slik at du kan bruke dette som ditt viktigste webanalyse-verktøy heretter.
kr 4.980,00
Ubegrenset
Bestill kr 4.980,00
Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316