Moderne internkommunikasjon - kurs
Internkommunikasjon er et viktig virkemiddel for å bygge bedriftskultur, lojalitet og samhold, foruten å nå de forretningsmessige målene for virksomheten. Få praktiske tips for å jobbe bedre med digitale internkanaler.
Dette kurset passer for:
- Deg som har fått ansvar for å drive virksomhetens intranett
- Deg som skal opprette et intranett for første gang
- Deg som skal til å ta fatt på en forbedringsprosess for intranettet
- Deg som vil ha inspirasjon til den daglige driften av et intranett
- Deg som er bestiller eller stakeholder i et intranett-prosjekt
- Deg som har ansvar for internkommunikasjon
- Deg som leder et team eller en avdeling som jobber med internkommunikasjon
Kurset dekker blant annet:
Hvordan lage innhold som fenger?
- Hvordan finne de gode historiene internt i bedriften?
- Hvordan vinkle informasjonen slik at den blir interessant?
- Hyppighet, frekvens og segmentering for nyheter og informasjon.
Få ideer fra verdens beste intranett
- De 10 beste intranettene i verden, kåret av Nielsen Norman Group
- Årets trender innen intranett-kommunikasjon.
- Fellestrekk ved de beste intranettene
Endrings- og krisekommunikasjon
- Hvordan håndtere endrings- og krisekommunikasjon i digitale kanaler
- Det stormer rundt selskapet i sosiale medier – hva gjør du?
- Hvordan skape trygghet internt og eksternt
Sosial funksjonalitet og samhandling
- Hva trengs av sosial funksjonalitet på intranettet?
- Samhandlingsmuligheter i Sharepoint
- Hvordan sikre godt og effektivt samarbeid?
Regler og rutiner for digital internkommunikasjon
- Hva trengs av verktøy og rutiner?
- Systematisk arbeid med innholdsskaping og spredning
- Årshjul og standarder
Sikre deg en plass på dette nyttige kurset i dag!

Webinar
Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer
Hvem passer kurset for?
Alle som har ansvar for et intranett eller annen digital internkommunkasjon i en organisasjon, etat eller bedrift.
Forkunnskaper
Ingen spesielle.
Læringsmål
Etter kurset skal du være i stand til å drive effektiv internkommunikasjon i digitale kanaler.
Kate Alice Furøy

Kate brenner for internkommunikasjon og gode brukeropplevelser, og har jobbet med kommunikasjon mot både eksterne brukere og ansatte i Norges forskningsråd i flere år. Hun ledet prosjektet med å anskaffe og utvikle nytt intranett lansert i 2021, og hadde ansvaret for videre drift og forvaltning. Gjennom mange års erfaring i forskjellige roller i Forskningsrådet har hun unik innsikt i en kompleks organisasjon – en kompetanse som er nyttig for å skape god internkommunikasjon. Kate har mastergrad fra Universitetet i Oslo og har studert endringsledelse ved NMBU, hvor du nå finner henne til daglig.
Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
- Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
- Presentasjonen fra kurset
Kursdatoer
- Nye kursdatoer kommer. Ta gjerne kontakt med oss.
- Nye kursdatoer kommer. Ta gjerne kontakt med oss.