Effektiv markedsføring med sosiale medier - kurs

Slik skaper du interesse, oppmerksomhet og synlighet for din virksomhet i sosiale medier – med godt innhold og gratis tiltak.

Sosiale medier er den raskeste, enkleste og billigste måten å få et budskap ut til mange mennesker på kort tid. I de sosiale mediene får kundene inspirasjon, underholdning og nye impulser, og din firmastemme kan og bør være en del av dette!

I dette konsentrerte kurset lærer du de smarte grepene.

Kurset dekker blant annet:

Velg riktig plattform!

  • Hva er de største og viktigste sosiale mediene?
  • Hvilke brukere treffer du i de forskjellige kanalene?
  • Hvor bør du absolutt være til stede, og hva kan du velge bort med god samvittighet?

Velg riktige flater!

  • Firmasider, grupper, profiler, arrangementer … hva er den riktige miksen for din virksomhet?
  • Hva kan du oppnå med de forskjellige kombinasjonene?
  • Hvilke tiltak bør du prioritere?

Bygg ditt fellesskap!

  • Hvordan få følgere og ambassadører?
  • Hvordan fange oppmerksomhet og engasjere?
  • Hvordan bygge fellesskap som folk ønsker å være en del av?

Lever riktig budskap!

  • Hva er kjernebudskapene du absolutt MÅ få fram?
  • Hvordan profilere både bedriften og varene/tjenestene på positive måter?
  • Når og hvordan er det riktig å selge?

Inspirer til riktig handling!

  • Bla bla, ønsker noe som hvordan skape riktig konvertering, utløse handling, få bruker til å kjøpe, handle agere —va kan du egentlig oppnå?
  • Hvordan kan du tjene penger på aktiviteten på både kort og lang sikt?
  • Hva krever jevnlig vedlikehold?
  • Hva trenger du av utstyr og kompetanse på litt lenger sikt?

Kurset varer i 3 timer med innlagt pause. Det vil bli anledning til å stille spørsmål.

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Etter kurset skal du kunne sette i gang med digitalisering av markedsføring i din bedrift.

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i KnowHouse, og holder kurs og foredrag.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Eksempel på digitalt markedsbudsjett (regneark)
  • Lenker til forskjellige relevante online verktøy for å drive markedsføring med sosiale medier
  • Liste med typiske arbeidsoppgaver knyttet til digital marketing

Kursdatoer

Handlekurv