Organisk og betalt markedsføring i digitale kanaler - kurs

Få oversikten over de viktigste kanalene og tiltakene i sosiale medier og andre digitale kanaler på én konsentrert kursdag.

For de aller fleste bedrifter vil digitale kanaler være en helt sentral komponent i både kommunikasjon og markedsføring.

I dette oppdaterte og konsentrerte kurset får du alle høydepunktene innenfor digital markedsføring på èn dag. Du lærer også om de nyeste trendene og teknikkene som påvirker hvordan en virksomhet kan og bør fremstå i digitale flater nå.

Kurset dekker blant annet:

Markedsføring mot 2024

  • Trender, statistikk og innsikt
  • Kjøpsprosessen og kundereisen
  • Hva er de viktigste kanalene og tiltakene?
  • Hvordan AI (kunstig intelligens) nå gjør markedsføringsjobben enklere
  • Organiske og betalte tiltak – likheter og forskjeller

Synlighet på Google

  • Når kan du få gratis synlighet, og når bør du bruke betalt annonsering?
  • Grunnprinsippene for søkemotoroptimalisering (SEO)
  • Hvordan lage nettsider og innhold som Google elsker
  • Dette må du vite om betalt annonsering på Google
  • Hvorfor Google Ads er nettets mest lønnsomme betalte kanal

Markedsføring i sosiale medier 

  • Hvilke kanaler bør du være til stede i?
  • Facebook og Instagram – “motoren” i SoMe-annonseringen
  • Business-to-business-kommunikasjon på LinkedIn
  • TikTok og unge målgrupper
  • Bruk av redaksjonsplaner og dashbord

Dialogmarkedsføring og salg

  • Markedsføring med e-post og SMS
  • Dette må en salgsutløsende e-post inneholde
  • Smart bruk av marketing automation 
  • Kundereisen og nettsiden
  • 5 ting du må ha for å gjøre digitale flater til en “salgsmaskin”

Datadrevet markedsføring og forbedringer

  • Det digitale økosystemet
  • Hvilke nøkkeltall bør du følge med på i forskjellige kanaler?
  • Hvordan jobbe med stadig forbedring av resultatene 
  • Google Analytics og andre måleverktøy
  • Hvordan få mest mulig ut av innsatsen 

Sikre deg en plass på dette særdeles matnyttige kurset i dag!

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Hvem passer kurset for?
Alle som ønsker en rask oversikt over de viktigste markedsføringskanalene på nett og hvordan de benyttes.

 

Forkunnskaper
Ingen spesielle.

 

Læringsmål
Etter kurset skal du vite hvordan digitale kanaler kan bidra til å forbedre både markedsføring og salg i din virksomhet.

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i KnowHouse, og holder kurs og foredrag.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Sjekkliste for søkemotoroptimalisering
  • Sjekklister for markedsføring på Facebook og Instagram
  • Liste med lenker til nyttige ressurser og verktøy

Kursdatoer

Handlekurv