Nina Furu
Nina Furu er daglig leder i KnowHouse, og har jobbet med digitale kanaler i over 25 år. I løpet av den tiden har hun lært opp tusenvis av norske nettmarkedsførere og webkommunikatører i målrettet bruk av web og sosiale medier, og har bidratt til målbar forbedring av nettresultater i mange hundre bedrifter og etater.
Nina har bakgrunn som nettredaktør i flere norske ukeblader (bl.a. DET NYE og Foreldre & Barn) og som nettredaktør for portalsatsningen til Orkla Media, HjemmeNett. Gjennom selskapet KnowHouse driver hun i dag også Nettredaktørskolen, og den norske delen av Digital Marketing Institute sine sertifiseringsprogrammer innen digital markedsføring og strategi.
Nina Furu var en av grunnleggerne av KnowHouse AS i 2006, og har overordnet fagansvar for kurs som holdes i dette selskapet.
Publikasjoner
Nina Furu har skrevet en rekke fagbøker om web og sosiale medier:
- Redigering for web (2001)
- Webkommunikasjon (2003 / 2006)
- Skriv for web på 1-2-3 (2008)
- Fra Triggerord til hashtag (2010)
- Sjangerskriving i digitale kanaler (2013)
- Markedsføring og kommunikasjon på nett (2017)
- Digital markedsføring og kommunikasjon (2020)
Kurs med Nina Furu
Noen av de kursene Nina holder i KnowHouse er: