Selg mer med Facebook og Instagram
Et spesialkurs for deg som driver en mindre virksomhet og ønsker å gå direkte på hvordan Facebook og Instagram kan brukes til å skaffe mer salg for din bedrift.
Hvem passer dette kurset for?
- Deg som driver fysisk butikk.
- Deg som driver en liten nettbutikk.
- Deg som driver med personlig pleie (frisør, hudpleie, fysioterapi o.l.)
- Deg som driver som coach eller rådgiver.
- Deg som driver med håndlagde produkter.
- Deg som driver enkeltmannsforetak.
- Deg som ønsker å bruke sosiale medier til å generere direkte salg.
- (Du som driver med digital markedsføring eller sosiale medier for merkevare eller byrå, vil kanskje finne dette kurset og/eller dette kurset mer relevant.)
Kurset dekker blant annet:
Sosiale medier og salg
- Hvordan kan Facebook og Instagram brukes til å skape salg?
- Hvilke gratis tiltak kan og bør du legge opp til?
- Når og hvorfor kan det være lønnsomt å bruke betalt annonsering?
Dine selgende flater
- Hvordan sette opp for et optimalt nærvær i de to kanalene?
- Profilbilde, coverbilde, biotekst og «lappeteppe»/grid
- Hvordan legge til rette for at innsatsen skal skape salg?
Tiltak for Facebook
- Hva bør du poste om og hvordan?
- Gode eksempler på poster, stories og livesendinger/videoer.
- Hvordan bruke grupper og arrangementer smart?
Tiltak for Instagram
- Hvordan og hvor ofte bør du poste?
- Gode eksempler på reels, poster, stories og IGTV.
- Relevante effekter og annen funksjonalitet i Instagram-appen
Få på plass «salgsmaskinen»
- Den forutsigbare veien fra oppmerksomhet til interesse og salg
- Sett opp en smart trakt for jevn tilgang på nye kunder
- Hvordan må du følge opp de to kanalene over tid?
Webinar
Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer
Etter endt kurs skal du kunne bruke Facebook og Instagram som verktøy til å generere mer salg for din bedrift.
Kursleder
Tormod Sperstad
Tormod er opprinnelig utdannet digital markedsfører og journalist, og videreutdannet innen strategi og bærekraftig markedsføring. Til daglig arbeider han i design- og rådgivningsbyrået HAUS, der han hjelper SMBer med å nå små og store mål. I det daglige jobber han mest med strategi, analyse, SEO og innholdsmarkedsføring på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder, podcastvert og kursleder.