Sertifisering i markedsføring med AI - intensivkurs
I dette kursløpet får du en kombinasjon av e-læring og webinar som hjelper deg å komme raskt og effektivt fram til en sertifisering i markedsføring med AI.
Kunstig intelligens, eller KI/AI er i ferd med å gjøre om på alle gamle regler innen markedsføring. Det er dermed også i ferd med å vokse fram et stort behov for ansatte som har denne kompetansen.
For å møte dette behovet har vi satt sammen et intensivkurs over 2 uker. Kurset består av et e-læringsprogram, 3 LæringsLab-webinarer, 1 kurswebinar og en avsluttende sertifiseringseksamen.
Før kurset starter får du tilsendt en avkryssbar framdriftsplan med datoer, slik at du kan være sikker på at du får gjort alle relevante oppgaver innen tidsfristene.
Dette er mer om hva de enkelte elementene i kurset omfatter:
E-læring
Denne delen består av i alt ca 5 timer engelskspråklige videoer, med supplerende quiz’er for å kontrollere læringen underveis. Innholdet dekker:
AI-drevet digital markedsføring
- Bakgrunns- og nøkkelinformasjon
- Etikk, personvern og juss relatert til AI
- AI-støttede, datadrevne beslutninger
Implementering av AI i markedskanalene
- AI-drevet kampanjeoptimalisering
- AI i innholdsmarkedsføring
- SoMe-monitorering med AI
- AI og SEO
- Bruk av AI til å forbedre kundeopplevelsen
- Effektivisering av marketing automation
- Bruk av AI til å forbedre digital strategi
AI og innholdsutvikling
- Verktøy og modeller for AI-drevet innholdsskaping
- Tekstbaserte AI-verktøy
- AI-verktøy for bilde, video og lyd
- Automatisering og beslutningsstøtte
- Når kan du bruke AI for innholdsutvikling?
AI-verktøy
- ChatGPT prompt guide
- Stability AI og markedsføring
- Verktøy for konkurrentanalyse
- Verktøy for bransjeanalyse
- Bygg SMARTe mål, kanalstrategier og innholdspillarer med ChatGPT
Sentrale ferdigheter for markedsførere i en AI-drevet verden
- Nøkkelferdigheter for AI-drevet markedsføring
- Strategisk tankegang
- “Future-basing”
- Agil tankegang
- Test-og-lær-tilnærmingen
Dersom du kun ønsker e-læringsinnholdet, kan du kjøpe dette separat som selvstudium. Se i så fall denne siden.
LæringsLab-webinarer
I disse 3 norskspråklige sesjonene snakker vi gjennom de viktigste punktene i videoene for å understøtte læringen av disse. Det er også mulighet til å stille spørsmål, og diskutere punkter man er usikker på. Hvert webinar varer inntil 3 timer.
Kurswebinar
Kurset inkluderer frivillig deltakelse på halvdagskurset Lag innhold med ChatGPT og kunstig intelligens (AI). Dette er et norskspråklig kurswebinar, og innholdet er ikke eksamensstoff. Det er imidlertid en nyttig konkretisering av praktisk innholdsproduksjon; en ferdighet som de fleste AI-markedsførere bør beherske.
Har du tatt dette halvdagskurset hos oss tidligere, anbefaler vi deg likevel å ta det igjen, dersom det er mer enn 4 måneder siden du tok det sist. AI-feltet er svært omskiftelig, og kursinnholdet oppdateres kontinuerlig.
Sertifiseringseksamen
Eksamen tas individuelt på nett, inne i læringsplattformen. Det tilkommer ingen ekstra avgift for eksamen.
Kurset krever ingen spesielle forkunnskaper, men bakgrunn innen markedsføring, salg eller kommunikasjon er en stor fordel.
Datoer
Her er datoene som må holdes av for oppkommende intensivkurs:
Oppstart 27. september:
- 27. september kl 12.00-13.00 – Oppstartswebinar
- 30. september kl 12.00 – 15.00 – LæringsLab 1 (webinar)
- 4. oktober kl 12.00 – 15.00 – LæringsLab 2 (webinar)
- 7. oktober kl 12.00 – 15.00 – LæringsLab 3 (webinar)
- 8. oktober (fysisk) eller videoopptak kl 9.00 – 12.00 – Kurswebinar (frivillig)
- 10. eller 11. oktober, valgfritt tidspunkt: Sertifiseringseksamen
LæringsLab-samlingene kan slutte tidligere enn angitt, men vil ikke gå ut over den angitte tiden. Samlingene tas også opp på video, så det er mulig å se opptak om man ikke kan delta live. Vi anbefaler imidlertid live deltakelse for best læringsutbytte.
I tillegg til disse tidspunktene må det settes av ca 5 timer til å se video, og ytterligere 1-2 timer til gjennomføring av quiz’er i tilknytning til videoene. Tidspunkter for dette er valgfritt, men vi anbefaler å følge fremdriftsplanen.
Oppstart 1. november:
- 1. november kl 12.00-13.00 – Oppstartswebinar
- 4. november kl 12.00 – 15.00 – LæringsLab 1 (webinar)
- 8. november kl 12.00 – 15.00 – LæringsLab 2 (webinar)
- 11. november kl 12.00 – 15.00 – LæringsLab 3 (webinar)
- 14. eller 15. november, valgfritt tidspunkt: Sertifiseringseksamen
- 11. desember (kurswebinar) kl 9.00 – 12.00 – eller videoopptak (frivillig)
LæringsLab-samlingene kan slutte tidligere enn angitt, men vil ikke gå ut over den angitte tiden. Samlingene tas også opp på video, så det er mulig å se opptak om man ikke kan delta live. Vi anbefaler imidlertid live deltakelse for best læringsutbytte.
I tillegg til disse tidspunktene må det settes av ca 5 timer til å se video, og ytterligere 1-2 timer til gjennomføring av quiz’er i tilknytning til videoene. Tidspunkter for dette er valgfritt, men vi anbefaler å følge fremdriftsplanen.
Normal pris på dette kurset er kr 12900, men vi tilbyr det nå til introduksjonspris kr 9900.
Skal du betale dette kurset som privatperson, kan vi avtale delbetaling. Send oss en henvendelse dersom du ønsker en slik avtale.
Hybridkurs
Kurset avholdes som hybridkurs, altså kurs som har elementer fra mer enn en enkelt kurstype. Et hybridkurs kan bestå av e-læringskurs, webinarer, fysiske samlinger, SoMe-grupper og annet. Faktisk fordeling av elementer står i den enkelte kursinformasjonen.
Hvem passer kurset for?
Sertifiseringen i AI-drevet digital markedsføring passer for alle som ønsker å benytte AI-relaterte verktøy i markedsføring.
Forkunnskaper
Ingen spesielle.
Læringsmål
Etter kurset skal du kunne bestå sertifiseringseksamen i AI-assistert digital markedsføring, og dessuten være i stand til å arbeide med markedsføring med AI i praksis.