Strategisk innholdsdesign - kurs

Innholdsdesign handler om å utvikle godt innhold som hjelper brukerne å løse sine oppgaver, samtidig som det hjelper bedriften å nå sine mål. Når dette gjøres riktig, får man en velfungerende nettside.

Alt kan ikke være like viktig på nettstedet ditt. Å være nettredaktør handler om å prioritere, utvikle og vedlikeholde godt innhold for nettsidene, slik at det løser de viktigste brukeroppgavene og når de viktigste målene.

Strategisk innholdsdesign er et rammeverk som hjelper deg å prioritere innhold utfra brukerbehov og strategi, og samarbeide med interessenter i organisasjonen om utvikling og vedlikehold av innholdet.

Rammeverket er basert på “kjernemodellen”, som er en effektiv metode for å prioritere de viktigste nettsidene og involvere nøkkelpersoner i organisasjonen for å forankre arbeidet som gjøres.

Kurset er en del av Nettredaktørskolen, som går over fem uker (1 kursdag pr uke).

Kurset dekker blant annet:

Hva er strategisk innholdsdesign?

  • Hvilke hensyn må ivaretas på nettstedet?
  • Sammenhengen mellom strategi og brukerbehov
  • Hvorfor det er viktig å prioritere

Brukere og brukerbehov

  • Kvalitative og kvantitative metoder for brukerinnsikt
  • Identifisere toppoppgaver
  • Formidle brukerinnsikt

Ta strategien ned på jorda

  • Identifisere mål som er relevant for nettsidene
  • Prioritere målgrupper
  • Lage målbare mål for nettsidene

Helhetsperspektivet

  • Å se nettsiden i relasjon til andre kanaler
  • Nettsiden som en del av kundereisen
  • Markedsføring og konvertering

Dette er en workshop som foregår på Zoom og i det gratis samhandlingsverktøyet Miro. Det er en fordel om du kjenner litt til Miro fra før, men det er også mulig å delta uten å kjenne verktøyet.

Sikre deg en plass på dette nyttige kurset i dag! Meld deg på Nettredaktørskolen under:

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du være i stand til å ta grep som bedrer brukeropplevelsen på dine sider.

Kursleder

Are Gjertin Urkegjerde Halland

Are har jobbet med digital strategi, kommunikasjon og design i et kvart århundre. Han har vært en pioner innenfor brukerfokusert design og produktutvikling, og regnes som en nestor innenfor fagfeltene brukertesting, informasjonsarkitektur og innholdsdesign. Han etablerte kjernemodellen som en hjørnesteinsmetodikk i NetLife Design, har arbeidet i innovasjonsavdelingen i FINN og driver nå uavhengig rådgivning, kurs, foredrag og fasilitering gjennom sitt selskap Kjernekaren.no

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  •  Tilgang til Miro-board med maler og ressurser

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316