Strategisk innholdsdesign - kurs
Innholdsdesign handler om å utvikle godt innhold som hjelper brukerne å løse sine oppgaver, samtidig som det hjelper bedriften å nå sine mål. Når dette gjøres riktig, får man en velfungerende nettside.
Alt kan ikke være like viktig på nettstedet ditt. Å være nettredaktør handler om å prioritere, utvikle og vedlikeholde godt innhold for nettsidene, slik at det løser de viktigste brukeroppgavene og når de viktigste målene.
Strategisk innholdsdesign er et rammeverk som hjelper deg å prioritere innhold utfra brukerbehov og strategi, og samarbeide med interessenter i organisasjonen om utvikling og vedlikehold av innholdet.
Rammeverket er basert på “kjernemodellen”, som er en effektiv metode for å prioritere de viktigste nettsidene og involvere nøkkelpersoner i organisasjonen for å forankre arbeidet som gjøres.
Kurset er en del av Nettredaktørskolen, som går over fem uker (1 kursdag pr uke).
Kurset dekker blant annet:
Hva er strategisk innholdsdesign?
- Hvilke hensyn må ivaretas på nettstedet?
- Sammenhengen mellom strategi og brukerbehov
- Hvorfor det er viktig å prioritere
Brukere og brukerbehov
- Kvalitative og kvantitative metoder for brukerinnsikt
- Identifisere toppoppgaver
- Formidle brukerinnsikt
Ta strategien ned på jorda
- Identifisere mål som er relevant for nettsidene
- Prioritere målgrupper
- Lage målbare mål for nettsidene
Helhetsperspektivet
- Å se nettsiden i relasjon til andre kanaler
- Nettsiden som en del av kundereisen
- Markedsføring og konvertering
Dette er en workshop som foregår på Zoom og i det gratis samhandlingsverktøyet Miro. Det er en fordel om du kjenner litt til Miro fra før, men det er også mulig å delta uten å kjenne verktøyet.
Sikre deg en plass på dette nyttige kurset i dag! Meld deg på Nettredaktørskolen under:

Webinar
Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer
Etter endt kurs skal du være i stand til å ta grep som bedrer brukeropplevelsen på dine sider.
Are Gjertin Urkegjerde Halland

Are har jobbet med digital strategi, kommunikasjon og design i et kvart århundre. Han har vært en pioner innenfor brukerfokusert design og produktutvikling, og regnes som en nestor innenfor fagfeltene brukertesting, informasjonsarkitektur og innholdsdesign. Han etablerte kjernemodellen som en hjørnesteinsmetodikk i NetLife Design, har arbeidet i innovasjonsavdelingen i FINN og driver nå uavhengig rådgivning, kurs, foredrag og fasilitering gjennom sitt selskap Kjernekaren.no
Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
- Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
- Presentasjonen fra kurset
- Tilgang til Miro-board med maler og ressurser
Kursdatoer
- Nye kursdatoer kommer. Ta gjerne kontakt med oss.
- Nye kursdatoer kommer. Ta gjerne kontakt med oss.