Når du publiserer i digitale kanaler handler det om å nå riktig bruker med riktig budskap på riktig måte i riktig kanal til rett tid. Men hva er rett tid for publisering på Facebook?
Enkelt og greit; rett tid er det tidspunktet flest av ditt publikum ser det du publiserer. Du vil jo optimalisere effekten.
Ifølge Content Marketing-ekspert Kara Burney ved TrackMaven, er ettermiddager og helger undervurderte. Antallet publiseringer er nesten halvert, og hver enkelt publisering genererer betydelig engasjement. Søndager er spesielt gunstige.
Som grafen viser, er konkurransen i Facebooks news feed størst mellom 8.00 og 17.00. Unngå rushtrafikken ved å legge dine Facebook-publiseringer til et senere tidspunkt. Med ekle sosiale medie-verktøy kan du dessuten gjøre postene dine klare dager, uker eller måneder i forveien også for Twitter, LinkedIn, Google+ og mange andre digitale kanaler.
Vil du lære mer? – Webgruppen tilbyr kurs i sosiale medier.
Kilde: Socialmediatoday