Lag effektive annonser for Facebook og Instagram - kurs
Dette er kurset for deg som vil lage annonser på Facebook/Instagram som faktisk fungerer – til å formidle budskap, skaffe klikk eller drive salg.
Kurset er ment for deg som jobber med å lage Facebook-annonser for en bedrift eller organisasjon.
Kurset dekker blant annet:
Hva kan annonsering på Facebook/Instagram gjøre for deg?
- Hva kan man oppnå og hva kan man ikke oppnå med annonsering i sosiale medier?
- Annonsering i forhold til kundereisen
- Målsettinger i Facebook Ads Manager
Hva er en god annonse?
- Hva slags annonser skaper oppmerksomhet?
- Hva slags annonser hjelper deg å bli valgt som leverandør?
- Hva slags annonser kan utløse faktiske salg?
Innhold og utforming
- De forskjellige elementene som inngår i annonsen
- Valg og spissformulering av budskap
- Hvordan velge gode utforminger
Eksempler og forslag
- Vi ser på en rekke konkrete eksempler
- Vi analyserer hva som fungerer og hvorfor
- Vi diskuterer ideer og forslag som kan fungere for kursdeltakerne
Smarte optimaliseringer
- Hvordan utnytte mulighetene i selvbetjenings-plattformen Facebook Ads Manager?
- Hvordan jobbe strategisk med budsjetter, tidsperioder, A/B-testing mm
- Facebook Ads etter “cookie-døden”
Dette kurset gir deg en praktisk og konkret gjennomgang av elementer som beviselig øker effekten av dine annonser på Facebook og Instagram.
Hvis du bruker det du lærer på dette kurset i praksis, vil du typisk kunne se målbare forbedringer på både rekkevidde, engasjementsrater og konverteringsrate.
Sikre deg en plass på dette kurset allerede i dag! Du mottar også videoopptak av kurset i etterkant, så du kan se det etterpå om du må gå glipp av deler av dagen “live”.

Webinar
Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer
Etter kurset skal du kunne lage effektive annonser for Facebook og Instagram, og kunne optimalisere smart i Facebook Ads Manager.
Ina Svarstad
