For kun få år siden var Facebook-surfing i arbeidstiden en kardinalsynd. I dag vil imidlertid evnen til å orientere seg i sosiale medier vitne om ansatte som evner å ta i bruk nye digitale kanaler og som følger med i tiden.
Sosiale medier anses som svært viktige markedsførinskanaler, og bedriftenes sjefer er på stadig jakt etter ansatte som kan “løpe orientering” i det digitale landskapet. Som en følge av dette ser man også stadig mer kreative og interessante stillingstitler, og flere spesialister.
Hos ett amerikansk bemanningsbyrå har faktisk etterspørselen etter Pinterest-konsulenter økt med 684 % de siste 12 månedene! Til sammenligning har andelen Facebook- og Twitter-strategispesialister økt med 290 % det siste året. Antall virtuelle personlige trenere har økt med 352 %.
Den økende etterspørselen etter digital kompetanse, og sosiale medier-kompetanse mer spesifikt, kommer nok verken til å avta eller til å begrense seg til dagens bransjer …
Webgruppen tilbyr ulike kurs innen sosiale medier.