Enten du skriver Google Ads-annonser, epostmarkedsføring, selgende meldinger, poster på Facebook eller noe annet: Det finnes en kjempegod oppskrift på selgende tekst.
Nina forklarer denne i Facebook Live-sendingen under:
Oppskriften er som følger:
1. Si hva du har
Ikke legg skjul på hva tilbudet er, hva produktet er. Husk også at det å navngi og benevne sine produkter i brukers eget språk (“seng”, ikke “gode søvnopplevelser”) er sentralt for å bygge gratis synlighet for Google.
Skriver du for epost, kan overskriften/emnefeltet simpelthen være tilbudet, for eksempel “Kurs i Google Analytics”, “Høstens nye jeans” eller “Mallorca fra 2990,-”
2. Si hvorfor det er bra
Forklar kunden hva produktet ditt kan gjøre for ham, og hvorfor dette er noe han burde ønske seg. Hvor lang denne teksten er kommer an på formatet. I en Google Ads-annonse er det bare snakk om 1-2 korte linjer med tekst, mens du på landingssiden typisk vil utbrodere fordelene i større detalj.
3. Si hva jeg skal gjøre for å få det
Ikke glem å avslutte med en call-to-action, altså å forklare kunden nøyaktig hva han skal gjøre for å få den gevinsten du nettopp har forklart. Dette kan være så enkelt som å lage en lenke ala “Klikk her for mer informasjon om kurs i Google Analytics” eller det kan være “Gå innom din lokale forhandler nå”.
Har du lyst til å lære mer om selgende tekst? Vi i Webgruppen har kurs om dette og andre emner innen webkommunikasjon og digital markedsføring.