Sertifisering i markedsføring med sosiale medier - intensivkurs

Sertifiser deg som spesialist på markedsføring med sosiale medier i løpet av bare 5 uker. Få verktøy og teknikker for å drive faktiske resultater og styrke din posisjon på arbeidsmarkedet.

Kurset gir en grundig gjennomgang av presise teknikker for å øke engasjementet, nå ut til de rette målgruppene og skape faktiske salg. Det peker fram mot en sertifisering som spesialist på markedsføring i sosiale medier.

Dette kurset finnes i to varianter: Som intensivkurs og som kun e-læringskurs.

I løpet av de fem ukene vil du blant annet lære å: 

  • Forstå algoritmene slik at du vet hva som skal til for å få rekkevidde og bli sett.
  • Skape innhold som formidler, engasjerer og skaper resultater.
  • Bygge merkevare og drive digital historiefortelling i sosiale medier.
  • Lage betalte annonser på smarte og gjennomtenkte måter.
  • Analysere og tilpasse strategien, slik at du løpende kan justere kursen og få optimale resultater.

Kurset har ca 30 timer engelskspråklig video som du ser på egen hånd. I tillegg holder vi 5 norskspråklige samlinger/studiegrupper på fredager kl 12.00-14.00. Her diskuterer vi de sentrale problemstillingene i lys av norsk arbeidshverdag, og du kan stille spørsmål og få nye perspektiver.

Etter endt kurs tar deltakerne sertifiseringseksamen selv hjemmefra. Denne kan tas umiddelbart etter det oppsatte kursløpet eller senere, men må gjennomføres innen fristen på 24 uker. Ved bestått eksamen blir du sertifisert som spesialist på markedsføring med sosiale medier.

Se undervisningsdatoer og varighet under Kursinformasjon.

Kurset krever ingen spesielle forkunnskaper, men praktisk erfaring med bruk av sosiale medier er en fordel.

Eksamenen er akkreditert til nivå 5 i European Qualifications Framework.

Hva kan du forvente?

  • Kunnskap om de viktigste sosiale mediene, og hvordan de opererer sammen og separat.
  • Anerkjente metoder og teknikker for å oppnå resultater i sosiale medier.
  • Konkrete ferdigheter og verktøy for å jobbe med sosiale medier i både private og offentlige virksomheter.

Som del av kursmateriellet får du 6 måneder gratis tilgang til Digital Marketing Institute sin globale ressursportal, med maler, regneark, video-demoer av verktøy og mye mer. Mer om ressursportalen.

  • Kurset passer for alle som jobber med, eller ønsker å jobbe med,  markedsføring med sosiale medier i inn-eller utland, og de som ønsker å formalisere sin kompetanse på feltet.
  • Etter kurset skal du kunne ta og bestå sertifiseringseksamen – og dermed kunne dokumentere at du kan jobbe profesjonelt med sosiale medier.
  • Kurset krever ingen spesielle forkunnskaper, men siden undervisningsopplegget og eksamen er engelskspråklige, bør man ha grunnleggende engelskkunnskaper.

Kurset er delt opp i følgende 10 undervisningsmoduler:

  1. Research i sosiale medier
  2. Innhold i sosiale medier
  3. Facebook, Instagram og WhatsApp (Meta)
  4. LinkedIn
  5. Sosiale apper og andre plattformer
  6. YouTube, TikTok og sosial video
  7. Strategi for sosial video
  8. Sosial netthandel og affiliate-markedsføring
  9. Kundeservice i sosiale medier
  10. Strategi for sosiale medier

De fem webinar-samingene har disse temaene:

  • Samling 1 – Introduksjon og oversikt
  • Samling 2 – Kundeinnsikt
  • Samling 3 – Kreativ innholdsskaping
  • Samling 4 – Betalt annonsering
  • Samling 4 – Sosial strategi
  • Sertifiseringsbevis (ved bestått eksamen)
  • Videoopptak av alle undervisningssesjonene
  • Presentasjoner fra alle modulene
  • Forklarende notater til presentasjonene
  • Praktiske oppgaver og løsninger 
  • Praktiske gjennomganger av prosedyrer etc. på video
  • 6 måneders tilgang til Digital Marketing Institute’s ressursportal, med maler, regneark, videodemoer etc.
  • Elektronisk studenthåndbok med praktisk informasjon

Kurset holdes som nettkurs på internasjonal undervisningsplattform. De fem studiegruppe-samlingene holdes som webinar via Zoom. Les mer om gjennomføringen av webinarene

Pris: 24 500,-

Varighet: 30 timer video, 10 timer studiegruppe, 6 måneder tilgang til studieplattform.

Kursstart: Oppstartssamling  10. januar 2025 kl 12.00

Studiegruppe-samlinger:

  • 10. januar kl 12.00 – 14.00 – Oppstart og oversikt v/Nina Furu
  • 17. januar kl 12.00-14.00 – Kjenn kunden v/Nina Furu
  • 24. januar kl 12.00-14.00 – Kreativ innholdsskaping v/Nina Furu
  • 31. januar kl 12.00-14.00 – Betalt annonsering v/Ina Svarstad
  • 7. februar kl 12.00-14.00 – Sosial strategi v/Nina Furu

Betalingsinformasjon: Vi sender faktura når vi mottar bestillingen dersom ikke annet er avtalt.

Når kursavgiften dekkes av NAV kreves den inn av oss direkte fra dem på grunnlag av et tilskuddsbrev.

Noen fakta om sertifiseringene:

  • 92% av de som har tatt en sertifisering sier det har hatt positiv innvirkning på karrièren.
  • 81% har fått  forfremmelse/ny jobb etter å ha tatt en sertifisering.
  • 94% av de som har gått opp til eksamen i Norge har bestått.

Hvorfor investere i kurs? – Noen argumenter som kan være nyttige hvis du diskuterer dette kurset med arbeidsgiver.

Ønsker du å dele opp betalingen av kursavgiften?
Søk om delbetaling her.

Hybridkurs
Kurset holdes som videobasert nettkurs, pluss norskspråklige studiegrupper på Zoom.

Last ned kursbrosjyren

 

Kursleder
Nina Furu

Kursleder
Ina Svarstad

alt="Digital Marketing Institute Gold Partner 2022"

Kursdatoer

Våre sertifiseringskurs har hatt deltakere fra bl. a:

Finansforbundet logo
Selvhjelp Norge logo
norges miljø- og biovitenskapelige universitet logo
NextGenTel logo
Skyss logo
Handlekurv