Sertifisering i markedsføring med søk - hybrid kurs

Sertifiseringskurs som gir deg dokumenterbare ferdigheter innen både betalt markedsføring med søk (Google Ads) og søkemotoroptimalisering (SEO). Kurset kombinerer nettkurs med webinarer og SoMe-gruppe.

KnowHouse i samarbeid med Digital Marketing Institute tilbyr et omfattende nettbasert spesialiseringskurs i markedsføring på søkemotorer, som munner ut i en online sertifiseringseksamen. Etter bestått eksamen blir du sertifisert spesialist i markedsføring på søkemotorer – altså både gratis og betalt markedsføring på Google.

Kurset dekker disse 10 sentrale emnene: 

  • Introduksjon til søkemarkedsføring
  • Oppsett for søkemotoroptimalisering (SEO)
  • Innholdsbasert SEO
  • SEO Workshop
  • Betalt søk
  • Displayannonsering
  • Videoannonsering
  • Oppsett av Google Analytics
  • Applisert analyse
  • Strategi og planlegging

Undervisningen foregår som hybridmodell med fire forskjellige komponenter:

  • Nettkurs på Digital Marketing Institute sin læringsplattform der de 10 emnene over dekkes med engelskspråklige videoer, frivillige oppgaver og quizzer
  • Norskspråklige webinarer i SEO og Google Ads
  • Norskspråklige webinarsamlinger for kun denne gruppen
  • Facebook-gruppe for kun denne gruppen der pensum og oppgaver kan diskuteres med andre deltakere og lærerne

Eksamen er nettbasert, tas på et testsenter eller hjemmefra, og foregår på engelsk. Mer informasjon om eksamen.

Eksamenen er akkreditert til nivå 5 i European Qualifications Framework.

Hvem er dette kurset for?

  • Deg som jobber med søkemotor-markedsføring i bedrift eller byrå og vil dokumentere din dybdekompetanse.
  • Deg som har en bakgrunn i digital markedsføring og vil spesialisere deg mot søk som fagfelt.
  • Deg som vil forstå, måle, analysere og rapportere på hvilken rolle søk spiller i markedsføringsmiksen.

Hva kan du forvente?

  • Foredrag med ledende fagspesialister, tatt opp på video.
  • De nyeste metodene og teknikkene for å oppnå resultater innen søkemarkedsføring.
  • Konkrete ferdigheter og verktøy for å skape resultater for din organisasjon.

Hva kommer du til å lære?

  • Hvordan du setter opp, driver, måler og evaluerer søkemotoroptimalisering (SEO).
  • Hvordan du setter opp, driver, måler og evaluerer effektive kampanjer på Google AdWords.
  • Bestepraksis og innovative strategier som gir konkurransefortrinn for din bedrift.

Kurset krever ingen spesielle forkunnskaper.

Tidsplan høst 2022

9. september kl 13.00 – 15.30
Kursoppstart – webinar v/Nina Furu og Roar Eriksen

Tilgang til læringsplattform opprettes, og deltaker studerer selv på denne i ønsket tempo

13. september kl 9.00 – 15.30
SEO – Få gratis synlighet på Google
Innføring i innholdsbasert SEO
Webinar sammen med andre kursdeltakere

5. oktober kl 09.00 – 15.30
Kom i gang med Google Ads
Webinar sammen med andre kursdeltakere

18. oktober kl 09.00 – 15.30
Teknisk søkemotoroptimalisering – SEO
Webinar sammen med andre kursdeltakere

25.  oktober kl 09.00 – 15.30
Google Analytics grunnleggende kurs
Webinar sammen med andre kursdeltakere

Kursdeltakerne har løpende tilgang til Facebook-gruppen under kurset, og booker selv tidspunkt for eksamen på testsenter eller som hjemmeeksamen.

Vi anbefaler at deltakerne tar eksamen innen utgangen av 2022.

Last ned kursbrosjyre for den nettbaserte delen av studiet her

Som del av kursmateriellet får du også 6 måneder gratis tilgang til Digital Marketing Institute sin globale ressursportal, med maler, regneark, videodemoer av verktøy og mye mer. Mer om ressursportalen.

Kurset koster kr 24 500,- pr deltaker.

Ønsker du å dele opp betalingen av kursavgiften?
Søk om delbetaling her.

Eksamensavgift kommer i tillegg (€180 som betales direkte til Pearson Vue).

Hvorfor bør du investere i dette kurset?

Hybridkurs

Kurset avholdes som hybridkurs, altså kurs som har elementer fra mer enn en enkelt kurstype. Et hybridkurs kan bestå av e-læringskurs, webinarer, fysiske samlinger, SoMe-grupper og annet. Faktisk fordeling av elementer står i den enkelte kursinformasjonen. 

Etter kurset skal du kunne ta og bestå sertifiseringseksamen for markedsføring med søk. En slik sertifisering kvalifiserer deg for å jobbe bredt med markedsføring i søk – både Google Ads og organisk søkemotoroptimalisering (SEO).

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i KnowHouse, og holder kurs og foredrag.
Kursleder

Roar Eriksen

Roar har fartstid fra Google selv og en rekke av Norges største SEO-byråer. Han regnes som en av landets fremste eksperter på digital synlighet, og er en populær og lærerik foredragsholder. Til daglig driver han nå rådgivning og undervisning i selskapet Eriksen Education.
Kursleder

Morten Kleven

Morten jobber til daglig som operativ leder for Performance-avdelingen i Hensikt og er også fagansvarlig for betalt søk. Han har bred erfaring fra mange ulike kunder, både med og uten nettbutikk, og har sertifiseringer i Google Ads og Google Analytics.

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316